Innlegg2019-10-17T02:57:11+02:00

Stories – Historier

Corona informasjon til våre pasienter

Kjære pasienter! Har du symptomer på Covid-19 eller mistanke om forkjølelse, influensa bes du om å kontakte oss kun per telefon for flytting av time - 64874120. ​ Som pasient ber vi deg vurdere følgende: Hvis du selv er syk med forkjølelse og influensa-symptomer ber vi deg om å ikke komme til klinikken og følge NHI sine anbefalinger som omhandler karantene osv. Hvis du er syk og trenger akutt hjelp pga smerter, gapeproblemer eller akutte og vesentlige hevelser i eller fra munnen, skal du ringe oss eller skrive e-post for nærmere informasjon, også hvis du allerede har timeavtale.Vi viser videre til Folkehelseinstituttet på www.fhi.no ( telefon 815 55 015) for råd og veiledning!​Smittede pasienter ( Covid-19, influensa, forkjølelse) bes kontakte TKØ (Tannhelse Kompetansesenter Øst- tlf. 23693900) eller UiO (tlf. 22852000).

september 10th, 2020|Kategorier: Informasjon|

Helfo Refusjon

Vi har direkteoppgjør med HELFO, og de kan dekke store deler av behandlingskostnadene dine for tilstander som forårsaker store tannlegekostnader eller skader. Pasientene som er tillatt å få støtte fra HELFO må derfor bare betale sin egenandel fra den totale prisen. Våre tannleger er godt kjent med Helfo og er alltid oppdatert med reglene og viktig retningslinjer. Hvis du som pasient ønsker mer informasjon, eller om du har spørsmål angående krav for refusjon, vennligst ring oss eller still spørsmålene i konsultasjons timen din hos oss for å få råd fra tannlegen din. Tannlegen din skal vurdere om du faller inn under en av de følgende unntakene. Tannlegen din skal innrapportere de godkjente egenandeler til den automatiske frikortordningen i Helfo. Følgende omstendigheter kan gi krav for refusjon: Tannløsning Alvorlig tannlegeskrekk Munntørrhet (hyposalivasjon) Tannslitasje Tannløs underkjeve Svulster i munnhulen Manglende evne til egenomsorg Kirurgisk tannfjerning Traume og ulykke Infeksjonsforebyggende behandling Kjeveleddslidelser Sjeldne medisinske tilstander (spør tannlegen din om tilstander på denne listen) Manglede tannanlegg Allergiske reaksjoner Periodontitt (tannkjøttsykdom) Flere andre tilstand

september 24th, 2020|Kategorier: Informasjon|